Morgon

Nu ska jag cykla iväg till min VFU-skola. Blir engelska nu på morgonen och sedan två pass med svenska. En elev på engelskan igår kändes lite elak, tro det eller ej. Hon ville fråga massor av saker men egentligen ville hon bara att man skulle säga fel eller uttala fel så hon kunde sättadit en. Kändes lite tråkigt, men va gör man. Svårt läge när man vet att man har så enormt mycket mer kunskaper än eleven (de läser ju endast 9ans engelska) men det vill man ju inte slänga ur sig samtidigt som man inte vill stå och tjaffsa med eleven för att förklara att man vissta kan säga på ett visst sätt eftersom det betyder samma sak, när detta är något man lär sig i typ engelska B på gymnasiet. Alltså långt etfer vart eleven i fråga befinner sig nu. De har det ju svårt som det är många utav dem så det är mest att svälja det och gå vidare. Smart du är, sa jag sista gången hon kommenterade :P och sen gick jag bara vidare.

Förresten så har jag tänkt på en sak. Det är svårt att äta middag och se på TV:n när det hela tiden befinner sig någon framför skärmen och när du byter plats så följer filuren efter. Ska man inte se på TV då eller?


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella