Sjukt mycket skooola

Idag hade jag kursstart med engelskan 30 hp och jag säger bara fy f*n va mycket jag ahr att göra framöver, jag har det uppöveröronen och lite till! Jag har ju nämligen börjat en Franskakurs, även den på 30hp, eftersom jag hade det så soft under lärande 1. Men nu känns det körigt! Ska ju läsa 200% för er som inte förstår "studiespråket". 30hp räknas normalt som 100% och alltså heltidsstudier och jag läser nu dubbelt. Dessutom beställde jag böcker till engelskan idag för 2000 spänn, det är helt stört! Och alla var tydligen lika viktiga och behövdes nu direkt. Jag fattar inte!

Nu har vi varit och storhandlat på Icamaxi och till middag blir det kokt potatis, färsk lax och dillsås. MUMS! Känner att jag behöver lite mat i magen innan jag drar igång och gör klart min engelskauppgift tills på torsdag. Är visserligen ledig till på torsdag men har sjukt mycket franskauppgifter att göra klart så just nu går jag efter ett hemmagjort schema där jag försöker göra klart allt direkt för att jag ska ha tid på mig om det skiter sig :P hahaha Så just nu ser schemat ut såhär:

Måndag: Engelska texter 1&2

Tisdag: Fransk textöversättning samt tema av verb

Onsdag: Det som är kvar från tisdagen + läsning av L'étranger 20sidor

Torsdag: Läsning av L'étranger 20 sidor

Fredag:
Läsning av L'étranger 20sidor + instuderingsfrågor

Lördag: PARTY!

Söndag: Förberedelse inför nya franskaövningar

Kul va? :P Nu ska jag äta mat och sen plugg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu har du att göra:) ska bli intressant att följa

2010-01-25 » 21:00:17
Postat av: Puff

Du är så duktig Piff!

Bra att vi planerar in en lunch så du får lite ledigt iaf! ;)

Har ju bara en timmes lunch, men måste ju göra en intervju (egentligen) för att göra en övningsuppgift. Så då kanske jag kan göra den med dig? Eller iaf säga att jag gör den med dig, o sen hittar jag bara på... hehe :P Allt för att få lite längre lunch alltså ;) fast på fredag kanske jag börjar få mer att göra... Hmm... Well well, kul med lunch! :D



O allt det där du ska göra kommer du att klara galant! O behöver du hundvakt någon dag så säg till! Längesen jag såg den där busungen!



Puss

2010-01-26 » 14:47:47
Postat av: ebba :)

sv : hahahah , ja det blir jag ! :) <3

vad tycker du om den nya designen ?

2010-01-26 » 15:40:50
URL: http://hesselgards.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella