Orkidéer

Idag blev det som jag trodde, en sväng till Ikea. Har länge varit sugen på en orkidé och nu hade de specialpris på 65kr, wiieee va glad jag blev. Blev även två större vita blockljus och en klädvårdsrulle (räddaren i nöden när man har hund). Hittade dock ingen kruka som jag gillade men när jag skulle handla lite gott till kvällen inne på Coop så hade de precis en sådan som jag hade hoppats att jag skulle hitta. Nämligen en fyrkantig lite lägre kruka. Helt Perfa till en orkidé.


Inne på Coop blev det även lite grillade revben och potatissallad, snacks och tidningar. Köpte även ingredienser till ett bullbak. är så himlans sugen på vaniljbullar. MUMS!


När jag kom hem och skulle fixa iordning med blomman, upptäckte jag att jag behövde ha något att fylla ut krukan med. Hade lite stenar som ljusdekoration så dem fick det bli men självklart räckte dem inte! Så blev att springa ner till blomsteraffären runt hörnet och inhandla en påse vita kalkstenar, fick även se att även de hade specialpris på orkidér, fast i arrangemang för 149:- så tro det eller ej men det blev en till xD hihi Denna gång tog jag dock en lila, den från Ikea var vit. Så nu har jag en ståendes på skrivbordet och en på tvbänken. De vitastenarna var verkligen pricken över I:et.



Den färdiga orkidén



Min egenhändigt gjorda skapelse ;)



Fick även en djungel i fönstret, kände att det var dags att ta in balkongpalmen och hittade inget bra ställe så den får stå i fönstret sålänge tillsammans med några andra gröningar ;) haha

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad fint det blev. ska visa mormor:) fint med djungel tycker jag puss

2009-10-03 » 16:35:00
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella