Mat

Nu har vi varit och handlat till middagen imorgon när familjen kommer :) blir tigerräkor stekta i olja, chili och vitlök tillsammans med krämig färskpasta, aioli och kex med ost! Mums :) Nu ska vi snart äta korvstroganoff med couscous, jätte gott tycker jag.

Jo det jag skrev lite om förrut med irritation. Min mobil har varit trsig länge, HTC Touch Diamond, jag ahr haft den sen i augusti och varit utan den halva tiden. Först var det alarmet och kontakterna som inte funkade sen andra gången var det touchen och smsfunktionen. Då bytte de hela innehållet i mobilen, gutt tänkte jag, som ny! Men nej då stängde den av sig när man pratade i telefonen. Så jag gick till tre för sista gången, trodde jag, för att lämna in den. Hade pratat med två olika på kundtjänst som sa att vid tredje reparationen byts telefonen ut helt och du kan få en ny modell om du önskar. Idag fick jag sms om att den var klar. Jag gick dit glad i tron om att jag skulle få en ny, NEJ då har de bytt hela innehållet igen men det är samma telefon! Jag blev vansinnig och sa att jag vägrar ta tillbaka den och att jag hade pratat med tre:s kundtjänst och kollat konsumentköplagen. Ja det de kunde göra då va att skriva ett mejl till reklammations ansvarig vilket skulle ta ungefär en månad, och det var då heller inte garanterat att de skulle godkänna det iaf! GÖR DET! sa jag lagom glad och han fråga om jag ville ha med telefonen iaf, NEJ tack den spyr jag på sa jag och gick hem. ARG!!!! Men jag visste ju vad de sagt tidigare så jag ringde kundtjänst igen, sa allt som hänt och sagts och det slutade med att jag får hämta ut en ny i början av nästa vecka, utan problem! :D Glad blev jag då, men tycker det är dumt att behöva bli så arg och att de i affären vet så lite om regler och sånt. Men slutet gott allting gott! :D

Nu ska jag äta!

Peace out!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella