Frisyr tips!

Nu har jag ätit och är mätt och go :) Var riktigt hungrig, jag var tvungen att skena runt på stan nu efter jobbet och titta efter något till älsklingen så att om jag inte hittade något skulle ha fler chanser på mig de närmaste dagarna. Men faktiskt så lyckades jag hitta allihop! :D Mycket lyckat* Nu ska vi bara hålla tummarna för att han gillar dem oxå :)

Jag har fått förfrågan att visa hur jag gjorde min frisyr från några inlägg längre ner vilket jag självklart kan göra! Dock är jag osäker på hur man lägger in filmer på bloggen så tänkte skriva en förklaring nu istället och så kanske det kommer ett video inlägg senare oxå :)

1. Gör en hästsvans i önskad höjd ( Jag gillar att ha mina höga), det gör inget om det blir lite "slarvigt" bara det sitter!

2. Ta en hårslinga från det översta håret i toffsen, ca 3-4 cm bred beroende på tjocklek på håret, håll i änden på slingan och lixom vira den uppåt och innåt huvudet och fäst med hårnålar "innifrån".
Gör så med restan av håret oxå men vira åt olika vinklar så att det blir en fin bulle i slutändan och så att toffsen inte syns mer. Det viktigaste är att fästa nålarna innifrån "inrullningen" så att de inte syns och så att det blir en fin mjuk form på bullen när allt hår är uppe kan man se över det för att se om det glipar någonstans,då kan man fästa igen det genom att sätta ihop hårslingspartierna med fler nålar!



Förstår ni något utav det eller är jag helt luddig??? Vet knappt själv om jag förstår hur jag menar :S Men håll till godo så länge så ska jag försöka fixa ett videoinlägg senare :)

Detta blir nog sista inlägget för ikväll, är så trött så jag måste sova tidigt, super tidigt :P haha

Hörs imorrn!

Puss*

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella