Efter mycket tjat går allt

Förlåt för dålig uppdatering men sitter på jobbet och har nada nya bilder här :/ Tycker inlägg utan bilder är så tråkigt! Nu har jag iaf slutat fast måste vänta på Jonas innan jag kan åka hem, han slutar 5 så det funkar bra :)

Fick ett mail idag att mina skor från Nelly redan har kommit! :O Helt sjukt snabba eller vad?? La ju beställningen igår?! Men nu blir det upp till bevis med storlekarna, hoppas och inte hoppas på att de alla passar. Får ju många skor om de passar men blir också väldigt dyrt :/ dilemma, dilemma!

En rolig grej som hände på jobbet idag var att Alena kläcker ur sig inne på kontoret framför Carina och Anna att Johanna ska bjuda på smörgåstårta imorgon eftersom det är hennes sista dag! (Mitt ansiktsuttryck i detta ögonblick hade jag velat ha ett kort på, kände hur allt mitt goda humör bara sjönk undan, som att någon drog ur pluggen ur badkaret jag befann mig i) Jag försöker mig på ett:

- Men jag ska ju komma tillbaka lite strödagar under resten av året med så egentligen slutar jag inte och därför.....

Sen hinner jag inte mer innan Nasser (verkstadchefen) kommer in;

-Jag hörde något om smörgåstårta??

- Nej, det blir ingen! (Jag lite irriterad)

Nasser vänder och går och jag andas ut, jag klarade mig! Men då kommer Sofie in;

-Nasser sa att du ska bjuda på smörgåstårta?!

- Men nej alla bara hittar på, jag vill inte göra någon smörgåstårta! :(

Hon lämnar rummet lätt nedstämd. Men jag har återigen klarat mig när telefonen (läs: telefon jäveln) ringer:

-Danish Crown Johanna

-Tjena Johanna det är Christer här (teknisk chef), jag hörde att det blir smörgåstårta imorgon?! (Jag hör Nasser fniss i bakgrunden, åå va rolig han är tänker jag ironiskt, notera att jag här nästan är gråtfärdig).

- Det blir ingen, säger jag och slänger på luren.

Jag är arg och lite full i skratt, Nasser har humor!

Sedan sitter jag tyst inne på kontoret tills jag tillslut lyfter luren och ringer min konditor till far och ber om receptet på smörgåstårta, jag är riktigt sugen på den där tårtan nu alltså! Imorgon är det jag som bjuder på smörgåstårta som jag har gjort själv :) Alla, inklusive jag själv, blev mycket nöjda ;D

Så nu ska jag åka och handla allt och försöka guida er med bilder genom mitt tårtskapande! Jag intalar mig själv att jag har det i blodet, en egen ven för bakning och tårtskapande!

Kommentarer
Postat av: mamma MARIA

det var det roligaste jag läst på länge:)

2009-08-13 » 17:38:26
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella