Insparksdag 2

Igår var det nattuppdrag på skolan och alla blivande pedagoger sprang runt med sina resp.lag och utförde uppdrag av olika slag. Vi hade verkligen skitkul och vissa bjöd på många skratt! haha. Jag hade bland annat rapbattle mot SPJ's ordförande (studerande pedagoger i jönköping btw) och jag höll på att garva ihjäl mig! Men jag tror jag vann, hehe, poäng fick jag iaf och två "Du är speciell" medaljer :D Vi var typ bara 8st som fick medaljer utav alla nya studenter så det var jätte kul :) Sen hade jag även i uppdrag att göra 20 kullerbyttor och sjunga nationalsången samtidigt :P haha tillslut var jag tvungen att dra runt mig genom att hålla igräset för jag tappade helt känslan för uppåt och neråt ;) haha

Just det, jag började med att stå på ett ben framför domarna i 20min :P As jobbigt!!! Men klarade det så det var gutt! Sen så styrde jag och min grupp med en hel del andra uppdrag med men va typ 100st eller nått så orkar inte rabbla alla!

Måste säga att jag är otroligt peppad över min utbildning, den verkar skitbra och superrolig, vill bara köra igång med engång!! Först ska vi läsa Lärande 1 (Lärande skola och lärarroll, I think?) som alla läser oavsett ålder eller inriktning, det är lixom grunden för hela utbildningen och då ska vi ha  en egen föreläsningsgrupp med ca 130 elever (förskola, grundkolans tidigare och senare/gymnasiet blandat) sedan blir det 3 olika mentors grupper med ca 40-50 i varje och utav det sen så hamnar man i en egen studiegrupp med ca 6-7 personer i (även här blandat och lärarna gör grupperna). Dessa grupper har man sedan hela första terminen till termin 2 då vi börjar läsa våra inriktningar, då ska jag läsa endast engelska i 1 ½ år :P hihi Men ska försöka välja till lite dramakurser och kanske nån konflikthantering för att få lite variation :)

Föresten så har vi VFU (verksamhetsförlagd utbildning) redan v. 39-41 hur gutt är inte det?? ;D

Har ni sett min fina overall?? ;)





Kommentarer
Postat av: maria

du är så fin så fin. kul att se alla bilder....love you

2009-08-20 » 12:44:54
Postat av: Ebba Hesselgård :)

Heej . Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med min blogg nästa gång vi ses ? :) Hoppas det blir snart ! <3

2009-08-20 » 20:32:02
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Till Gabriella